De eerste week op kantoor - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu De eerste week op kantoor - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu

De eerste week op kantoor

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

20 Augustus 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na anderhalve week in Dubai ben ik helemaal gewend aan het leven hier. Nooit regen, altijd zon, snachts en overdag kan je nooit langer dan 5 minuten buiten zijn maar verder is t leven hier geweldig.
Je ziet hier alle nationaliteiten en de sfeer is heel goed. Alles is verder erg westers, iedereen spreekt Engels en mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam.
Het leven hier is niet duur, je ziet hier ook de mooiste auto's en voor 350 euro per maand heb je een mooie huurauto (incl verzekering etc.) Ik neem elke dag om 8 uur een taxi naar kantoor. Het bedrijf waar ik voor werk (RA International) zat eerst op Sheikh Zayed Road maar ze zijn verhuisd naar een andere wijk; Deira wat veel verder van mijn huis is. Om naar het werk te komen betaal ik 25 Dirham (5.60 euro). Gelukkig is er altijd iemand die me naar huis brengt.
Het bedrijf waar ik voor werk regelt constructiewerk, kamp services en ander logistiek werk in derde wereld landen. Deze week kregen ze bijvoorbeeld een opdracht binnen vanuit Amerika dat een aantal troepen van het Amerikaanse leger zo snel mogelijk naar Afghanistan moeten voor een speciale opdracht. RA regelt dan dat er zo snel mogelijk kampen worden opgezet, alles moet ingekocht worden en verscheept worden naar Kabul. Ook zorgen ze voor de catering in de kampen, wasservice etc.
Het bedrijf is 3 jaar geleden opgericht en is erg groot geworden in deze korte tijd. In Dubai zit een klein hoofdkantoor (ongeveer 10 mensen). Verder zit er een kantoor in Kabul, Afghanistan en Juba, Sudan. Waarschijnlijk zal ik ook voor een tijdje in Kabul zitten om te kijken hoe het daar is.
Omdat ik nog niet goed weet wat voor dingen binnen een bedrijf ik leuk en interessant vind om te doen doe ik een allround internship waarbij ik dus elke 3 weken met iemand anders meeloop. Ik begon bij een vrouw die Operations Assistent is, zij was de eerste werknemer binnen het bedrijf en heeft ook geleerd om de Logistiek en Bestellingen te doen. Ik vind het heel leuk en interessant om met haar mee te lopen.
Voor de rest heb ik een hele leuke roommate. Tatjana is 30 en komt uit Yoegoslavië. We doen veel samen en ik ben heel blij dat ik met iemand samen op een kamer slaap. Natuurlijk heb je wat minder privacy maar als je hierheen komt en niemand kent word je volgens mij wel snel depressief als je altijd alleen op je kamer zit. Ik kan gelukkig al m'n verhalen aan haar kwijt en zij die aan mij. Ook heb ik via haar wat nieuwe mensen leren kennen. Twee dagen geleden zijn we naar Iraanse vrienden van haar gegaan. Ze hebben heel mooi appartement op de 21e verdieping van 'Greek Tower' en het uitzicht is echt geweldig. Het zijn hele warme en gastvrije mensen en je voelt je er gelijk thuis. Ze hebben twee zoons van mijn leeftijd en verder behandelen ze anderen alsof het hun familie is. Vandaag heb ik eindelijk een mobiel gekocht, Puria (de zoon van die Iraanse mensen) en Babou haalden me op en brachten me naar een zaak waar ze tweedehands mobieltjes hebben en zo heb ik voor ong 150 euro een mooi mobieltje gekocht (Nokia 6600, voor de geïnteresseerden). M'n nummer is 00971 503767484. Ook zijn Tatjana en ik gisteren met Mohammed, Puria en Babou uitgeweest wat ik eigenlijk nog niet kan hier want je moet 22 (!!!) zijn. Maarja, als je connecties en een fake i.d. hebt kom je nog wel eens ergens.
Ik ga maar eens slapen, t is 12 uur geweest en ik moet morgen weer vroeg op voor m'n 2e werkweek.. nog 19 weken te gaan.
Groetjes Loes

  • 20 Augustus 2005 - 21:45

    Gina:

    Leuk hoor om weer een verslagje van je te lezen en zo te horen hou jij het daar wel vol. Ga je er ook nog foto's opzetten zodat we zien hoe je woont.
    En fijn voor je,dat je aan Tatjana een leuke vriendin hebt
    Groetjes Gina

  • 20 Augustus 2005 - 23:37

    Michael In Barcelona:

    that sounds awesome. have a good time and keep me informed, because I think the best chances of getting a job after ABS is in Dubai!!!

    Groetjes vanuit Barcelona Michael

  • 21 Augustus 2005 - 11:03

    Tine Suichies:

    Hoi loes,
    het lijkt me heel leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je belevenissen in Dubai! Ik kijk uit naar de eerste foto's, zo te horen is het aardig luxe allemaal. veel succes en vooral veel plezier!!
    groetjes van henk, tine & kids

  • 21 Augustus 2005 - 11:44

    Conny:

    Fijn dat je je zo makkelijk aanpast aan de omstandigheden. Geen last van de warmte?
    Ben benieuwd wanneer je daadwerkelijk ook dingen mag doen tijdens je stage, i.p.v. alleen maar meelopen, al ben ik er van overtuigd dat je daar veel van opsteekt.
    Je was me tegengevallen als je nog geen feestje had meegemaakt, maar wat dat betreft zit het dus wel goed.
    Ben benieuwd wat meer te horen over de werkzaamheden van het bedrijf. Als ik het goed begrijp dan regelen zij de fasciliteiten in ontwikkelingslanden t.b.v. bedrijven/organisaties van daarbuiten.
    Hou ons op de hoogte!!
    Succes en veel plezier, Pieter en Conny

  • 21 Augustus 2005 - 16:16

    Oom Renze:

    Ha Loes!
    Nou, indrukwekkend zeg! Het lijkt me dat je het goed naar je zin hebt in dat verre oord. Een van de moeilijkste dingen lijkt me nog om al die namen te onthouden..Jan Piet en Klaas en natuurlijk Renze zijn een stuk simpeler, nietwaar?
    Ik ga je nauwkeurig volgen want ik neem wel even mijn petje, tegen de regen en niet zoals bij jou daar tegen de zon, voor je af.
    Pas goed op jezelf.

    R

  • 21 Augustus 2005 - 17:18

    Nasir:

    Ey
    Nice to C n know u're really doing well n havin fun. I'm very happy 4 ya

    x
    Nas

  • 21 Augustus 2005 - 18:29

    Jolanda Schat:

    Als moeder is het natuurlijk helemaal fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Fijn dat we regelmatig contact hebben en succes maar weer de komende week.
    Veel liefs,
    mamsie

  • 21 Augustus 2005 - 18:50

    Tante Jantje:

    Hoi Loes
    Wat leuk om jou zo een beetje te volgen.Gelukkig heb je nu een vriendin waardoor je ook weer wat mensen hebt leren kennen.Daar word het alleen maar leuker door.En een telefoon als je het niet erg vind wacht ik even met bellen.Het lijkt me nogal duur om dat zo maar even te doen.Gekheid maar lieverd pas goed op je zelf en en succes met je 2e werkweek.Doe lekker lux en bestel maar een taxi morgenvroeg hier is het niet te betalen.Dus geniet daarvan en denk af en toe even aan ons.XXX doeii

  • 22 Augustus 2005 - 15:38

    Andrew Mooi:

    hoihoi
    Moest je nog ff zeggen dat je een leuke site hebt gemaakt.
    ik wens je heeeeeeel veel plezier daar!
    je hebt de hersens dus komt voor minstens 300% goed!!!!!!!!
    dikke kus andrew!!
    p.s.
    zie je wel dat ik je niet vergeet

  • 22 Augustus 2005 - 19:06

    Marlies Oudijk:

    Helemaal geweldig! Zo'n ander ander land, cultuur, eten?, gevoelens van veiligheid. Om dat mee te maken: super.
    Heel veel succes daar. Maak maar zoveel mogelijk mee en pak alle kans om daar rond te kijken maar aan!

  • 23 Augustus 2005 - 15:31

    Oma En Opa.:

    Wat weer een interessant verslag. Ik bewaar ze allemaal. Wij hebben bewondering voor jou, dat je je zo snel aanpast in dit vreemde land. Een goede vriendin is ook heel fijn. Wij zijn veel in Roden op de camping, maar het weer is hier matig.Kunnen we met de caravan ooik in Dubai komen ? Met mij gaat het uitstekend. 30 aug moet ik naar het ziekenhuis voor controle en dan ben ik weer de oude.{letterlijk en figuurlijk)
    28 sept gaan we nog 14 dagen naar Mallorca; hopelijk dan in de zon. Lieverd hartelijke groeten en een dikke kus
    OMA en OPA.

  • 25 Augustus 2005 - 15:39

    Denis:

    Klinkt allemaal goed!!! Nu heb ik nog meer zin in Dubai & U.A.E.

  • 26 Augustus 2005 - 14:14

    Papsie:

    Klinkt dat je je draai goed hebt gevonden. Veel plezier en succes op het werk. Het fotoboek is trouwens nog erg leeg (en Zeilemaker?) Groetjes, Papsie

  • 27 Augustus 2005 - 12:26

    Aura:

    LOes ik missssssssssssss je.hahahah gaat het goed daaro.hoop het .kusjes Aura

  • 30 Augustus 2005 - 17:40

    Janice:

    hey loes wat een leuk verhaal ben blij voor je dat je het naar je zin hebt klinkt ook wel leuk maar hoe gaat het verder met je groetjes janice mis je wel hoor kusje

  • 31 Augustus 2005 - 00:25

    Burhan:

    hey loes meid ik wist niet eens dat je weg was zie het nu pas maar zo aan je samenvatting te lezen heb je het erg na je zin ben er heel erg blij om Loes heel veel suc6 verder voor de resterende weken nu begrijp ik ook waarom je via pp2g zei van ik kom met me babyface geen een club binnen ik d8 al in nederland huh dat klopt niet maar je bent in dubai ik merk ook dat mensen echt trots op je zijn ik ook hehe Loes pas goed opjezelf daar veel sterkte spreek je nog wel doeggie (K)

  • 31 Augustus 2005 - 14:17

    Aura:

    MISSSSSSSSSSS YOU....ik mis je man kom maar snel terug.alles verder goed daaro in Dubai hoop het wel.love Ya

  • 01 September 2005 - 19:43

    Isabella:

    hey schat fijn om te horen dat het goed met je gaat aangezien je alles al een beetje vertelt hebt valt er niet meer zo veel te vertellen ben in iedergeval blij dat het goed met je gaat miss je kuss Isabella

  • 08 November 2011 - 12:49

    Dominique:

    Beste loes,

    Ik heb je naam gevonden via internet en ben op zoek naar een stage plaats voor mijn opleiding. Zou je mij misschien het adres kunnen geven, of het emailadres, zodat ik xontact op zou kunnen nemen?

    Met vriendelijke groet,
    Dominique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Loes
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1754
Totaal aantal bezoekers 109129

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2005 - 03 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: