Bahrain, Safari en Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu Bahrain, Safari en Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu

Bahrain, Safari en Abu Dhabi

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 November 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo mensen, ik weet dat t lang geleden is.. In ieder geval heb ik nu genoeg te vertellen.

Eid Mubarak! Ramadan zit erop en ik heb nu 3 dagen vrij omdat t Eid is.. Moslims zoeken hun familie op en er word veel gefeest en gedronken deze dagen (best gevaarlijk ’s avonds op de weg want t lijkt wel of Moslims hun maand zonder alcohol in willen halen.

Ik heb t gehad over verhuizen maar we wonen nog steeds in dezelfde villa. T is duur, maar we kunnen niet echt wat anders vinden wat veel goedkoper is.. in een goede buurt (en hier is ten minste altijd plek om te parkeren en verkeer valt ook wel mee vanaf hier. Tatjana en ik hebben nu allebei een auto… dezelfde, een Toyota Echo. Ik heb m’n blauwe autootje dus ingeruild en ben naar een andere autohuurmaatschappij gegaan want ik vond de vorige niet zo betrouwbaar. Ik heb m’n witte Toyota nu 1 maand en ik ga dinsdag t contract verlengen voor een maand. Ik huur m’n auto met verzekering voor 320 euro per maand wat volgens mij minder is dan wat je in Nederland voor een huurauto zou betalen.
Op m’n werk gaat alles nog steeds goed, ik heb net m’n maand bij Human Resources afgerond en een presentatie gehouden voor de Director Operations en General Manager en ze waren wel blij met me :)
T zou leuk zijn als ik na m’n opleiding hier zou kunnen gaan werken maarja t is maar afwachten of ze dan een vacature hebben openstaan die mijn interesse wekt en bij m’n opleiding aansluit.

Ramadan in Dubai vond ik wel prima, er waren natuurlijk wat restricties maar verder wat alles wel relaxed, leuke films op tv, heerlijk korte werktijden (dat ga ik nog t meest missen).

Bahrain
Ik heb vorige keer verteld dat ik naar Bahrain zou gaan. Nou dat heb ik dus gedaan, al weer een tijdje geleden. T was wel een gedoe want ik had m’n vliegtuig gemist. Ik moest die dag echt weg en er was geen 2e vlucht vanaf Sharjah Airport dus ben ik naar Dubai Airport gegaan en moest ik heel wat geld betalen om een vlucht te nemen die dag. Maar gelukkig is alles goed gekomen en een paar uur later dan gepland zat ik in m’n hotel in Bahrain. De eerste foto bij dit verslag is van een straat dicht bij mijn hotel en als je goed kijkt kun je op t hoge gebouw “Aradous Hotel” lezen, wat dus mijn hotel was. Bahrain was mooi, aardige mensen en een developed land. T hoogtepunt voor mij was paardrijden in Bahrain. Ik had in Dubai research gedaan over de verschillende mogelijkheden waar ik kon paardrijden en had al een afspraak gemaakt voor paardrijden. Ik kwam aan in Bahrain in de avond en de volgende dag om half elf was ik bij de ‘Country Club’. M’n paard werd opgezadelt en samen met een aardige begeleider hebben we 2 uur in Bahrain rondgereden, in de zee, bij t Portugese Ford etc. Ik heb t heel erg naar m’n zin gehad, t was heel mooi daar en heel leuk om wat van Bahrain te zien ‘on horseback’.
De rest van de dag heb ik geluierd in het hotel. De volgende dag wat gewinkeld (schoenen en een tas gekocht) en die avond was ik al weer op weg naar Dubai. Bahrain was kort maar interessant.

Op Safari
Porrya is al lang uit de gevangenis en net na z’n vrijlating zijn we met de hele familie op Jeep Safari gegaan in de woestijn. Tatjana en ik hadden dat allebei nog nooit gedaan en t was een hele ervaring. T was echt geweldig, met z’n negenen in een reusachtige jeep door de woestijn scheuren. Ergens stoppen om bier en chips te nuttigen en t enige wat je kan zien is zand, zand en nog eens zand. Na een uur scheuren in de woestijn gingen we naar een soort nomaden dorpje in de woestijn, t was al donker geworden. Ik heb daar even op een kameel gereden en op een quat (of hoe dat dan ook heet). Daarna werd er heerlijk eten klaargemaakt (gratis voor alle mensen die de Jeep Safari hadden gedaan) en je kon er Shisha roken en relaxen, sterren kijken etc. T was echt een heerlijke avond waar je alle andere dingen in je leven even vergeet.

De honden
De honden in de villa hadden allemaal knopen en klitten in hun haar en omdat de eigenaar niet goed voor ze zorgde zijn Tatjana en ik naar een dierenarts gegaan in Sharjah waar ze hun vaccinaties zouden krijgen en de honden geschoren zouden worden. (ze hebben erg last van al die klitten in hun haar dus t was echt nodig). Natuurlijk zijn ze nog steeds de liefste en leukste honden in Dubai! Maar ze zien er echt heel lelijk uit; alleen hun hoofden zijn niet geschoren omdat er voor hun ogen altijd haar moet zitten ter bescherming voor de ogen. We hebben de honden de volgende dag meegenomen naar t strand en wat waren ze blij! Alleen waren wij wat minder blij met al t zand dat ze werkelijk overal hadden zitten en ze vonden t ook heel fijn om daarna te rollen over onze handdoeken. Helaas zijn de honden nu ergens anders heen. Omdat de eigenaar ze te lastig vond worden.

Abu Dhabi
Zoals ik volgens mij al verteld had is m’n roommate Make Up Artist en ook model. Een vriend van haar die Fotograaf is had haar geboekt voor een shoot in een hotel in Abu Dhabi. Ze zou er ’s avonds heen gaan, de volgende dag een shoot hebben en de dag erna ook. Ze heeft aan Ozzy (zo heet de fotograaf) gevraagd of ik ook kon komen, misschien kon ik m ook helpen en ik kon bij haar op de kamer slapen en hij vond t goed. Dus woensdagavond zijn we met z’n 3en (Tatjana, ik en the ‘Male-model’ Zoran) naar t Raha Beach Resort gegaan. T was werkelijk t mooiste hotel waar ik ooit in geslapen heb en t zwembad was prachtig aan zee. Ik heb t daar heel gezellig gehad, en ik ben zelfs een paar keer gebruikt voor een shoot ;-) hahaha, niet dat ie t gaat gebruiken maar toch wel grappig om te zien en meemaken hoe dat gaat als model. Die fotograaf is heel beroemd en heel goed in z’n werk. Hij vliegt echt de hele wereld over! Hij zit nu in Bratislava… wat een beroep.

Ik heb Tatjana vanochtend om 5 uur naar t vliegveld gebracht. Ze gaat voor 2 weken naar Servie dus ik heb de kamer 2 weken voor mezelf. De eerste 2 dagen is lekker genieten en volgens mij begin ik haar dan wel erg te missen! Gelukkig is t maar voor 2 weken.

Groetjes Loes

  • 05 November 2005 - 10:17

    Jolanda:

    Lieve dochter,
    wat een geweldige ervaringen doe je op deze maanden. Ben trots op je (was ik trouwens altijd al) Geniet ervan en vergeet het thuisfront niet...
    veel liefs, mama

  • 05 November 2005 - 10:25

    Gina:

    Leuk hoor je verslag en zo te lezen bevalt het je prima daar.
    Wat een mooie tijd heb je daar, heb je geen last van heimwee.
    En de foto's zijn ook leuk erbij.
    Groetjes Gina

  • 05 November 2005 - 14:27

    John:

    Hee dochter! Leuk hoor zo'n uitgebreid verslag met leuke foto's erbij. Prachtige ervaringen, zowel je werk als je 'social life'. Geniet ervan en pas goed op jezelf. Liefs, papa

  • 05 November 2005 - 14:38

    Nienke:

    Wauw het ziet er echt geweldig uit daar! Ook hele mooie foto's, maar je teen op de laatste foto doet het hem hoor!:-p Die safari lijkt me ook heel erg mooi. Ik mis je wel hoor! Maar ik bel je snel weer een keer. xx Nienke

  • 05 November 2005 - 15:08

    Oma En Opa:

    LieveLoes,
    Wat een geweldig verslag. We hebben ervan genoten.We missen je wel,
    Veel liefs kus :OMA OPA.

  • 10 November 2005 - 20:27

    Oom R:

    Ha Loes!

    Nou, dat is me ook wat! Lees ik in je gastenboek dat iedereen je mist! WAAROM GAAN ZE DAN NIET EVEN LANGS, denk ik dan. De nieuwe fotoserie is niet verkeerd. Compliment voor het exemplaar waar je TEEN op staat! Dat getuigt van fotogeniekietijd, als dat woord bestaat. Veel zinnigs heb ik ook niet meer op te merken. Maar ik kijk wel regelmatig!
    Groetjes

    je oompie

  • 10 November 2005 - 20:28

    Oom R:

    Nu ik zo naar die data kijk in je gastenboek: wel erg veel 5 november!!!Zouden ze onderling contact gehad hebben???

  • 11 November 2005 - 17:50

    Aura:

    hey poesje mooi daar man owww word jarloes wil daar ook heeen super

  • 18 November 2005 - 14:45

    Martine:

    heey loes.. ooh wat geweldig ziet het er daar uit.. maar hoelang blijf je nog wel nii.. we missen je lekkere, gekke gedrag wel.. maar om zo ook een beetje mee te krijgen van al je ervaringen.. heel leuk gedaan.. zet hem op en geniet ervan.. dikke kuz martine..

  • 20 November 2005 - 13:53

    Ellen:

    hey loes, nee ik ben niet je zus maar je buurvrouw!!!! Had je niet gedacht, he.Volgens mij heb je het wel naar je zin daar, het zal weer wennen worden als je weer terug bent. Veel plezier nog en geniet er van. Groetjes ook van Steven, Bas en Marit

  • 29 November 2005 - 20:22

    Tante Jantje:

    Ha die Loes.
    Wat ziet het daar allemaal mooi uit en zo schoon.Ik vind het wel erg naar van de hondjes. Gelukkig zijn ze naar een ander baasje.Maar je hebt een geweldige tijd daar en leuke vrienden.
    Hier is alles goed koud sneeuw dus brbrb niks aan.Maar wel Sinterklaas en daar ben ik druk mee.Ik heb al veel speelgoed winkels gezien.Maar oke het is een leuk feest.
    Lieve Loes geniet van alles en pas goed op jezelf.
    Dikke kus doeiii

  • 29 November 2005 - 20:22

    Tante Jantje:

    Ha die Loes.
    Wat ziet het daar allemaal mooi uit en zo schoon.Ik vind het wel erg naar van de hondjes. Gelukkig zijn ze naar een ander baasje.Maar je hebt een geweldige tijd daar en leuke vrienden.
    Hier is alles goed koud sneeuw dus brbrb niks aan.Maar wel Sinterklaas en daar ben ik druk mee.Ik heb al veel speelgoed winkels gezien.Maar oke het is een leuk feest.
    Lieve Loes geniet van alles en pas goed op jezelf.
    Dikke kus doeiii

  • 29 November 2005 - 20:56

    Albert:

    Hey Loes, het is twee jaar geleden dat we bij elkaar in de trein en klas zaten; supertof om te zien dat het zo goed met je gaat! Zo te zien red je jezelf prima daar en heb je bovendien je zaakjes goed op orde. Heel veel succes nog! Groetjes, Albert.

  • 08 December 2005 - 20:12

    Oom ER:

    Ha Loes.

    Moet jij raden wat ik van Sinterklaas heb gekregen: een reisje DUBAI!!! Wel een retourtje trouwens, maar dit terzijde. Bij het verder lezen van het gedicht bleek dat het vervoer naar Dubai niet helemaal duidelijk was. Ik kon kiezen tussen lopen, belachelijk natuurlijk, en fietsen. Ik kies dus maar voor de laatste optie maar heb dan wel even een vraag: zijn daar bij jou wel fietsenmakers??
    Ik kom eigenlijk niet tot verdere zinnige opmerkingen, het werd tijd voor weer wat doms.Dus...tot het volgende bericht!

    Je oompie.

  • 19 December 2005 - 10:17

    Jolanda Schat:

    Zet je nog een laatste afsluitende stuk op je site, dan zijn we helemaal op de hoogte.. met foto's? Tot gauw....

  • 29 December 2005 - 20:00

    Tante Jantje:

    Hoi Loes.
    Jammer dat je zo weinig op je site zet over je belevenis in Dubai. Maar je zult het wel te druk hebben.Ik wil je in ieder geval een heel gezellig oud en nieuw toe wensen met je vrienden in Dubai.Ik weet dat je ook snel weer naar huis gaat.Goede reis alvast en wie weet hoor ik nog iets van je als je thuis bent bij Pap en Mam. Ik hoop dat je een hoop leuke en nieuwe ervaringen mee naar huis neemt waar je met een goed gevoel op terug kan kijken.
    Fijne dagen.
    Tante Jantje xxx doeii

  • 01 Januari 2006 - 20:56

    Sab:

    Gaaf! Ga zelf vaak naar LIbanon en heb daar gewerkt als designer,wil altijd al naar Dubai en volgens mij betere lonen ook daar en alles rusitger en beter gerelgeld, schoner. Heb je nog advies voor appartement/kamer?Raadt je Libanon aan ook trouwens,heb veel adressen eventueel voor je en email interessante mensen,doeiii Zet mijn meial liever niet hier,horr misschien van je anders hier,doeg

  • 02 Januari 2006 - 21:01

    Ellen C.:

    Hoi Loes
    Gelukkig Nieuwjaar!!!!!
    Nog even en dan zien we je weer in levende lijve. Toch gaat de tijd snel (vind je moeder niet, hoor). Heb je leuke feestdagen gehad? Ik ben benieuwd naar je verhalen en wat je allemaal hebt meegemaakt! Een hele ervaring! Wij hebben bij je ouders oud en nieuw gevierd en dat was errug gezellig, we lagen om een uurtje of 4 in bed dus dat zegt genoeg.En natuurlijk de volgende dag er weer uit om de straat te vegen, traditie!
    Maar goed jou oud en nieuwfeest zal vast heel anders zijn gegaan, maar dat horen we wel als je weer thuis bent. Geniet nog even van de warmte want hier is het koud!!
    Een hele goeie reis en tot gauw. Groetjes van ons allemaal

  • 04 Januari 2006 - 17:06

    AURA:

    EY WAARNEER KOM JE NU DAN MISSSSSSSSSSSSSSSS JEEEEEEEEEEEEEEEEE GELUKKIG NIEUWJAAR

  • 05 Januari 2006 - 20:03

    Oom Renz:

    Nou, ik ben (misschien wel) de laatste die een reactie plaatst! Want nu gaat natuurlijk NIEMAND er nog iets in zetten! Dat zou wel erg onbeleefd zijn! Want ik weet je te vinden!!!
    En Loes: een goede terugreis, als je dit nog leest, en handschoenen aan als je uit het vliegtuig komt. Het is hier angstaanjagend koud!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Loes
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1749
Totaal aantal bezoekers 109152

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2005 - 03 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: