Foto's - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

25 September 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo, hier gaat alles goed. Ik heb t nog steeds naar m'n zin. Het is erg leuk om met m'n autootje rond te rijden in Dubai, wat meer vrijheid etc. Tatjana en ik gaan ook wel eens tripjes maken naar andere steden.

De foto's die ik op m'n pagina heb gezet zijn voornamelijk van m'n huis en mensen met wie ik omga. Aangezien ik nu m'n limiet voor foto's al heb bereikt wil ik jullie naar een andere website van een kennis verwijzen:
http://www.denisjeisweg.web-log.nl/
daar staan wat meer foto's van de gebouwen en bezienswaardigheden in Dubai op.

Op t werk gaat alles ook prima. Binnenkort zit m'n stage bij de procurement en logistics department erop en ga ik een kijkje nemen bij de Human Resource department. Ik ben wel toe aan iets nieuws en t lijkt me interessant om meer te weten te komen over personeelszaken.

Mijn visum verloopt bijna en ipv 500 dirham te betalen voor een maand extra wil ik 2 dagen naar Bahrain, een (ei)land dicht bij de VAE. Een retourticket is 370 dirham dus waarom niet die 500 die ik toch kwijt ben niet investeren in een korte vakantie naar een ander interessant land hier in het Midden Oosten. Het enige wat ik jammer vind is dat ik er heenga tijdens Ramadan.

Ramadan start volgende week, het is dan in de VAE niet toegestaan om te eten en drinken tijdens zonsopgang en zonsondergang (nee, zelfs geen water of kauwgom!). De restaurants, supermarkten en junkfoodketens zijn wel open maar het is alleen voor afhalen. Je mag t thuis opeten nadat je gordijnen en deuren gesloten hebt. (het is natuurlijk niet de bedoeling moslims te provoceren door voor hun neus wat te gaan eten). Mensen hebben me gewaarschuwd dat Ramadan een saaie tijd is in Dubai omdat er geen entertainment en alcohol is. Mijn werktijden worden dan ook aangepast. Ik werk dan van half 8 tot half 2.

Ik en Tatjana zijn eergisteren voor het eerst (en hopelijk voor t laatst) naar een gevangenis in Dubai geweest. Een vriend zit vast omdat hij een ongeluk met de auto heeft gehad. Niet zijn schuld maar ze hebben alcohol in zijn bloed gevonden wat betekent dat je een maand wordt opgesloten. Orders van Sheikh Achmed. Het maakt niet uit of je local of expat bent, arm, rijk, toerist, moslim, iedereen wordt een maand opgesloten. Vrouwen mogen alleen op donderdag en vrijdag tussen 3 en 5 langskomen. Het gaat er toch wel wat anders aan toe dan in Nederland. Je staat met tientallen vrouwen en kinderen voor een hek, daarachter een lege ruimte met na 3 meter weer een hek waarachter de gevangenen staan. Je moet schreeuwen om met de persoon te kunnen praten waarvoor je gekomen bent.

Tja dat is t wel. Ik wil iedereen bedanken voor de interesse. Alle berichtjes, bijdrages en telefoontjes. Heel erg leuk!

Groetjes Loes

  • 25 September 2005 - 22:03

    Gina:

    Heel fijn om weer wat van je te horen, en leuk er staan eindelijk foto's op.
    Wat jammer dat je fotoboek nu al weer vol is.
    Ik wens je daar heel veel s6 en veel plezier met je auto.
    Groetjes

  • 25 September 2005 - 22:24

    Denis:

    Hey Loes, leuke fototjes..en leuk dat je mijn site promoot.
    In ieder geval, zo doe je dat met de visum dus,...wordt heel vaak Bahrain bezoeken voor mij in die 7maanden..
    Heel veel plezier en succes bij HRM.
    Denis

  • 26 September 2005 - 15:59

    Nienke En Jolanda:

    Hartstikke leuk om even wat foto´s te zien. Ook de algemene foto´s op de site van denis geven een goed beeld hoe westers Dubai eigenlijk is. Dat palmeiland en dat `zeilboothotel`zijn de bekendste dingen, toch? Nienke en ik gaan toch maar even sparen voor een weekje Dubai.....

  • 27 September 2005 - 16:05

    Oom Renze:

    Ha Loes!
    Nou, ik moet zeggen: het woont daar niet gek. Het ziet er allemaal strak en duidelijk uit en daarom zou ik in het vervolg wel even mijn auto wassen als je het voertuig op de foto zet!!
    Hij zit onder het stof!!
    Even in het zwembad kieperen en klaar! Babou lijkt me groot genoeg om de auto er even uit te tillen..toch??
    Groetjes en wees voorzichtig.

    je oompie

  • 27 September 2005 - 18:19

    David:

    Heey Loes, leuk je verhalen te lezen. Klinkt geweldig maar zorg wel dat je uit die gevangenis blijft he haha. Hier in Mexico is ook alles nog steeds helemaal geweldig. Vermaak me goed maar de tijd vliegt alleen voorbij. Pas op jezelf.
    Gr. David

  • 29 September 2005 - 19:08

    Aura:

    zoz o leuk man die fotos,blij dat het goed gaat ik mis je nog steeds hahahah missssssssssss you denk aan je . jajaj bijna ramadannnnnnnn hahahah

  • 03 Oktober 2005 - 20:56

    Tante Jantje:

    Hoi Loes.
    Wat woon jij in een prachtige omgeving.Het lijkt me niet leuk om een vriend te bezoeken in de gevangenis.Maar je bent een echte vriend als je het doet.Maar ik hoop dat er nu wat leukere dingen voor je opkomst zijn.Lieverd geniet zoveel mogelijk want de tijd gaat best snel.
    Tot een volgende keer en doe de groetje aan je vriendin lijkt me een leuke meid.
    Doeiiii xxx

  • 06 Oktober 2005 - 16:33

    Wouter:

    Hee Loes, leuk om je site te lezen, ik ga binnenkort ook naar Dubai. Ben benieuwd hoe je Bahrain vindt, want ik wil ook wel wat van de omgeving zien daar. Qatar en Oman lijken me ook erg leuk om te bezoeken. Ben wel benieuwd hoe jij je kamer van te voren hebt geregeld? Kan je me dat misschien mailen (wouter.w@gmx.net). Bedankt en misschien tot ziens in Dubai!

  • 14 Oktober 2005 - 10:48

    Oma En Opa Schat:

    Wijzijn terug van vakantie en hebben nu je verslag gelezen en de mooie foto s bekeken. Prachtig ! Wij vinden het geweldig, wat jij allemaal onderneemt. Hartelijke groeten, Oma/Opa.

  • 16 Oktober 2005 - 16:06

    Faisal:

    Nou Loesje,

    zo te zien heb je het heelll erg goed in dubai! Go girl..
    Inmiddels ben ik hier ook pas 3 dagen en moet me nog gaan settelen en aanpassen. Ik werk namelijk voor Emirates Airlines en moet nog langzaam op gang komen. Socializen is hier nog moeilijk en nog geen een Nederlanders gezien hier om mee te praten. Ik hoop dat mijn Nederlands niet verleerd is..gi.gii.

    Voor de rest ben ik nog bezig met het zoeken van een apartement. Morgen ga ik naar Sharjah, want het is daar goedkoper dan in Dubai.

    Hoop wat van je te horen..

    gr/
    Faisal
    (faisalvanduuren@yahoo.com)

  • 19 Oktober 2005 - 16:00

    John:

    Hoi Loesie, uit 'betrouwbare bron' vernomen dat je ook in Bahrain bent geweest en daarvan foto's hebt; we zijn benieuwd....; pas goed op jezelf; groetjes, papsie

  • 25 Oktober 2005 - 21:56

    Gina:

    Hoi Loes hoe gaat het met je, jammer hoor dat we zo weinig van je horen.
    Groetjes Gina

  • 26 Oktober 2005 - 09:31

    Janice:

    hey loes hoe gaat het lang niet gesproken leuke foto's man maar waar kan ik die foto's van ons van zutphen vinden op jou site

  • 29 Oktober 2005 - 15:10

    Oom Renz:

    Nou Loes, denk maar niet dat jij alleen op vakantie bent hoor! Wij zijn ook weg geweest! 6 dagen met de caravan! Naar Kockengen! Best mooi hoor! 3 dagen windkracht 7 en 3 dagen bakken met regen! Ook best leuk!! Wij hadden tenminste geen kans om te verbranden! Ha!

  • 29 Oktober 2005 - 15:13

    Oom R:

    Natuurlijk wil ik je niet haasten met het een of het ander, maar het is eigenlijk best wel leuk voor de achterblijvers in Nederland als het stukje tekst hierboven eens ververst wordt. Want volgens mij zijn in de tussentijd al die gevangenen al wel weer vrijgelaten!!
    Groetjes en wees voorzichtig.
    Je oompie.

  • 31 Oktober 2005 - 17:10

    Paul Rulkens:

    Beste Loes,
    Al surfend op het net kwam ik op jouw weblog terecht. Zelf ben ik ook opzoek naar een stage in Dubai. Ik studeer Hebo (business management richting). Zou jij me wat informatie kunnen geven over het bedrijf waar je nu stage loopt (bv hoe de stage bevalt en aan wie ik eventueel een sollicitatiebrief en cv zou kunnen sturen).
    Alvast hartelijk bedankt

    paul_rulkens@hotmail.com

  • 23 Juni 2006 - 21:30

    Issa:

    Kan je me toevoegen loesje? Heb paar vragen over stage in Dubai.

    IssaGirL17@hotmail.com

  • 04 December 2006 - 12:37

    Hayat:

    hey loes! ik moet in mijn tweede leerjaar 10 weken stage lopen en ik had het idee om in Dubai een plek te zoeken. Aangezien jij daar ook hebt gelopen vroeg ik me af of je me mischien wat hulp kunt bieden m.b.t stagelopen en slaapplaats enz.. en Dubai! Zo ja zou je me dan een respons willen mailen naar: haay_87@hotmail.com?

    Groetjes hayat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Loes
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1992
Totaal aantal bezoekers 109127

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2005 - 03 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: