weer ff een berichtje - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu weer ff een berichtje - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Loes Wolthuis - WaarBenJij.nu

weer ff een berichtje

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 September 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi iedereen,
weer ff een berichtje vanuit het warme Dubai. Op kantoor gaat alles prima, de procurement officer is vanaf vandaag terug van vakantie en vandaag heb ik eigenlijk niet zo veel te doen dus daarom laat ik vanaf m'n werk maar even iets van me horen. Tatjana en ik willen nog steeds graag ergens anders gaan wonen, iets goedkoper zodat we geld overhouden om samen een auto te huren.
Het weekend is net afgelopen en heb t erg leuk gehad. Met z'n achten zijn we naar een hotel gegaan waar je voor een klein bedrag gebruik mag maken van het mooie grote zwembad en het prive strand.
We hebben er ons de hele dag vermaakt, veel tequila en andere cocktails gedronken (aan de bar in het zwembad) en lekker gek gedaan. Jammer genoeg had niemand een camera meegenomen. Dus sorry, nog steeds geen foto's. (ik beloof, ik ga echt snel wat foto's maken!!!)
Ik hoop dat we snel iets goedkopers vinden en ik met een auto een beetje kan cruisen hier want met de taxi zie je ook niet zo veel. Een eigen auto zou ik wel echt geweldig vinden. Dan ga je toch wat sneller dingen ondernemen ipv altijd een taxi te nemen. 15 September begint bijvoorbeeld een cursus Arabisch wat 2x per week van 6 tot 8 's avonds is. Ook buikdanslessen lijkt me leuk om te volgen en zulke dingen doe je sneller als je je eigen vervoer hebt.

We willen graag met z'n vieren een mooie villa huren in Springs, een rustige wijk voor Expats (emigranten). Het is wel een eindje rijden van downtown Dubai (en nog verder van m'n werk) maar dat heb ik er wel voor over, autorijden vind ik niet zo vervelend. En t is toch wel lekker om je eigen huis te hebben in plaats van een kamer.. In de villa waar ik nu zit mag je geen jongens meenemen, ook vraagt de vrouw van de eigenaar constant waar je heen gaat, waar je geweest bent, hoe laat je terugkomt etc. Je hebt een beetje het gevoel dat je niet echt vrij bent, terwijl je heel veel voor zo'n kamer betaald.. en je kan niet eens vrienden uitnodigen. Dat begint toch wel vervelend te worden. En dan te bedenken dat mijn baas (die me elke dag ophaalt en terugbrengt van t werk.. heel fijn!!!) betaalt 7500 dirham (1700 euro) per maand aan huur en heeft een hele villa voor zichzelf en zijn vrouw (3 slaapkamers) en Tatjana en ik betalen 5000 dirham (1100 euro) voor deze ene kamer!!! We hebben voor deze kamer tot 17 september huur betaald en hopen dan dus weg te zijn.
Tja verder weet ik even niet zo veel te vertellen. Ik beloof bij het volgende bericht foto's te plaatsen van de Skyline van Dubai, m'n werk, m'n kamer, Tatjana, m'n vrienden etc.
Ik mis jullie allemaal wel een beetje maar er is hier zoveel te zien en te doen, nieuwe dingen te ontdekken en te leren dus veel tijd om aan jullie te denken heb ik niet. Als er dingen zijn waar jullie graag willen dat ik iets over vertel, stuur ff een berichtje want ik weet niet zo goed wat jullie nog meer willen horen.
Groetjes Loes

  • 03 September 2005 - 11:50

    Gina:

    Leuk om weer eens wat van je te horen, volgens mij zit iedereen met smart te wachten op je foto's.
    Hopelijk vind je snel wat voor jezelf ik kan het me voorstellen dat je het vervelend gaat vinden daar, als je helemaal geen vrienden mag uitnodigen.
    En vrienden heb je wel nodig als je zo ver van huis zit.
    Groetjes van de Schatjes uit Groningen

  • 03 September 2005 - 12:29

    Mama:

    lieverd, veel succes bij het vinden van ander onderdak. Ik hoop voor je dat dit gaat lukken. Een auto geeft heel wat meer vrijheid, maar is er buiten Dubai ook nog van alles te zien? Hopenlijk rijden ze daar wel voorzichtig.
    Veel liefs.

  • 03 September 2005 - 18:32

    Dorine:

    hey ik hoop dat je snel in zón mooie villa kan intrekken en dan lekker kan rond crossen in je autootje ik wacht op de foto's liefs dorine

  • 05 September 2005 - 13:53

    Oma En Opa:

    Lieve Loes,
    Gelukkig weer een berichtje van jou. Moeten we een beetje bij je auto doen ? Laat het ons even weten; we hebben je bankrekening. Wij zijn ook erg nieuwsgierig naar foto's. Gaarne voor 28 sept.: dan gaan wij nog twee weken met vakantie.
    Veel liefs dikke kus OMA OPA.

  • 08 September 2005 - 19:16

    Oom R:

    Ha Loes.

    Kort berichtje:
    Gefeliciteerd met je vader!!!

  • 08 September 2005 - 19:18

    Oom R:

    Extra bericht: Persoonlijk ben ik van mening dat Opa en Oma INDREDAAD wel even iets bij je auto kunnen doen. Mijn voorstel is dan dat ze het geld contant aan mij geven en dat ik dat dan persoonlijk in onze herfstvakantie even kom langsbrengen!
    Hoe lijkt dat?

  • 08 September 2005 - 19:20

    Oom R:

    klein foutje:
    INDREDAAD is arabisch(...) voor INDERDAAD.
    Maar even voor de duidelijkheid......

  • 08 September 2005 - 19:28

    Tante Jantje:

    Ha die loes.
    Van Harte gefeliciteerd met je Vader.Neem er maar een borrel op.Proost alvast.Wij hebben net even gebeld met de fam en zijn op de hoogte.Ik vind het fijn dat je het na je zin hebt maar een eigen woonruimte is ook wel prettig.Hoe zit het met de mannen daar zijn ze leuk?? Vertel daar eens wat over want ik denk niet dat ik daar nog kom.Of je Moeder moet mij mee willen hebben.LOL.
    Nu lieverd maak er een leuke tijd van hou ons op de hoogte en s6 met alles wat je doet.
    Gr J xxx

  • 17 September 2005 - 08:02

    Wilmi:

    Hoi Loes.
    Vandaag is het de 17e.Ik ben reuze benieuwd of je inmiddels andere woonruimte hebt.Leuk dat je goed op kunt schieten met je kamergenoot. Zo kun je samen dingen ondernemen en zal dus wel iets veiliger en gezelliger zijn.Heeft zij ook een stage plek daar of woont zij er permanent?
    Bij ons begint het najaar al weer een beetje te komen met kou en regen! Je begrijpt wel dat ik erg jaloers op je ben met die temperaturen daar. Tot een volgende keer
    Groetjes Wilmi

  • 17 September 2005 - 23:40

    Janice:

    hayyyyy loes hoe gaat het met ons gaat het goed hoor de scholen zijn hier ook al weer een tijdje aan de gang en het is wel een leuke opleiding ik doe nu toerisme en isabella doet tandarts assisente en jus doet horeca en het bevalt ons wel goed . stuur een s wat op pp2g terug als je tijd hebt

  • 18 September 2005 - 12:23

    Aura:

    heyhey loesje zo te zien gaat het goed daaro,mis je wel hoor.Hiero gaat het zijn gangetje.kan niet wachten tot je terug bent.Je weet he in de zomervakantie gaan we gezellig op vakantie met ze'n allen.kusjes aura

  • 25 September 2005 - 19:07

    Papsie:

    Hoihoi, uit 'betrouwbare bron' vernam ik dat je inmiddels ook wat foto's hebt gemaakt. Je begrijpt dat we heeeeelllll beniewd zijn naar je volgende ´ff een berichtje´. Liefs, je Papsie

  • 23 December 2005 - 18:54

    Dorine En Familie:

    hey loes

    wij wensen je een fijne kerst en een supertijd in zuid afrika!!!!
    groetjes!!

  • 13 September 2006 - 21:30

    LEERS JOHAN:

    Ik johan leers voor de jo kom samen met mijn vrouw en twee kinderen op 25 september naar dubai voor 3jaar,we zijn er al eens geweest maar dat is ook algraag had ik wat meer informatie gehad over dubai;wat men zeker niet mag vergeten vb.
    mijn e-mailadres:t.maison@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Loes
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1229
Totaal aantal bezoekers 109151

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2005 - 03 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: